,,Książki są, jak okręty myśli żeglujące po oceanach czasu,
troskliwie niosące swój drogocenny ładunek z pokolenia w pokolenie.”
Francis Bacon

Zdjęcia z działań w grupie IV

#NPRcz

W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa  w grupie IV przedszkola  zrealizowano następujące formy:

- codzienne czytanie dzieciom przez wychowawcę  literatury dziecięcej, np.: wierszy, opowiadań, bajek, baśni, legend, itp.
- zapraszanie  rodziców do przedszkola – p. Natalię Duczmańską (15.05),                     p. Martę Pajor (07.06), p. Roberta Bartosika (30.04), p. Daniela  Grześkowiaka (23.05) oraz gości – pedagoga szkolnego – p, Janinę Zasiadczyk (28.05), Wójta Gminy Przykona – p. Łukasza Sadłowskiego (27.05) oraz p. v-ce dyrektor Agnieszkę Majtka (17.06), którzy czytali dzieciom wybrane  utwory  - ,,Czytanie na Dywanie”
- słuchanie baśni ,,Brzydkie Kaczątko” czytanej przez p. Magdalenę Michalak (15.05) za  pomocą  japońskiej sztuki  teatralnej ,,Kamishibai”,
- współpraca  z Centrum Kultury Biblioteki Publicznej  Gminy Przykona:
- wyjście do CKBP w Przykonie - zajęcia edukacyjne związane z Wielkanocą (20.03), 
- wyjście do CKBP w Przykonie – zajęcia warsztatowe w związku z Dniem Bibliotekarza i 
Biblioteki (08.05),
 - wyjście do CKBP w Przykonie - słuchanie utworu ,,Do odważnych świat należy” czytanego przez p. Nikolę Wojdak (16.05) – pracownika Urzędu Gminy Przykona.
- współpraca  z  biblioteką  szkolną - słuchanie opowiadań ,,Basia i biblioteka" oraz ,,Najwyższa na świecie wieża z książek" czytanych przez panią M. Pietruszkę (18.04).
- czytanie  bajek terapeutycznych  przez wychowawcę,
- samodzielne tworzenie ilustracji do wysłuchanych  bajek i baśni,
- wykonywanie zakładki do książki,
- zorganizowanie wystawki książek dla dzieci w sali,
- obejrzenie przez dzieci  filmu edukacyjnego ,,Jak powstaje ksiązka?”
- zabawa w teatr – z wykorzystaniem pacynek oraz formułowaniem dialogów,
- czytanie książki o tematyce strażackiej  ,,Jak Wojtek został strażakiem?” przez przedstawiciela OSP w  Boleszczynie pana Roberta Bartosika.