W ostatnich tygodniach dzieci z grupy III brały udział w realizacji innowacji pedagogicznej pt. „Nazywamy i akceptujemy emocje”. Jej celem było wspieranie rozwoju emocjonalnego przedszkolaków poprzez naukę rozpoznawania, nazywania i akceptowania uczuć.
Zdjęcia z realizacji innowacji pedagogicznej „Nazywamy i akceptujemy emocje”
Innowacja podzielona była na dwa etapy:
I. „Nazywamy emocje” – dzieci poznawały pięć podstawowych emocji: złość, smutek, strach, wstyd i radość. Pomagały im w tym wiersze, opowiadania, zabawy i prace plastyczne.
II. „Akceptujemy emocje” – dzieci uczyły się, że emocje towarzyszą nam każdego dnia. W styczniu odkrywały, jak czują się na co dzień, w lutym badały wpływ zmysłów na emocje, a podczas spaceru po okolicy mówiły, co czują w różnych miejscach.
W marcu poznały związek między emocjami a zdrowiem – „karmiły” nimi papierowego stworka i odkrywały, że smaki czy zapachy również mogą wywoływać uczucia.
Dzięki innowacyjnym zajęciom dzieci nie tylko lepiej rozumieją swoje uczucia, ale także potrafią o nich mówić i wspierać siebie nawzajem. Dzięki różnorodnym metodom pracy (literatura dziecięca, doświadczenia, działania artystyczne, zabawy i rozmowy) udało się stworzyć bezpieczną przestrzeń do wyrażania emocji i wspólnego ich przeżywania.
To była ważna lekcja, która z pewnością zaprocentuje w przyszłości. Dziękuję wszystkim dzieciom za ogromne zaangażowanie, rodzicom za wsparcie.