We wtorek, 19 listopada uczniowie klasy 6c zaprezentowali wyniki swojej, ponadtygodniowej pracy w ramach projektu edukacyjnego „Śladami Bilba Bagginsa”.
Omówienie rezultatów odbyło się w formie lekcji otwartej, w której uczestniczyli ich młodsi koledzy i koleżanki z klasy 4b wraz z wychowawczynią - p. Edytą Kuźnicką.
Szóstoklasiści, na lekcjach języka polskiego, przygotowywali plakaty przedstawiające poszczególne etapy wędrówki Bilba, głównego bohatera omawianej lektury „Hobbit – czyli tam i z powrotem”. Zaproponowana przez polonistę problematyka i zagadnienia wzbudziły zainteresowanie uczniów oraz sprawiły, że podjęli pracę z zapałem i pełnym zaangażowaniem. Po przydzieleniu zadań uczniowie, pracując z tekstem lektury, wnikliwie opisywali cechy charakterystyczne danej krainy i ich mieszkańców. Wśród powstałych prac znalazła się także makieta wykonana z klocków lego. Przedstawiała ona jaskinię Golluma, stwora nienawidzącego światła i żywiącego się mięsem goblinów. Dużą atrakcją dla przybyłych uczniów była projekcja powstała z użyciem gry komputerowej Minecraft. Przedstawiała wizytę Bagginsa u Elronda, pana krainy Rivendell.
Praca nad projektem miała charakter interdyscyplinarny. Łączyła wiedzę z lektury oraz umiejętności z wielu dziedzin m.in. z zakresu plastyki oraz informatyki. Lekcje, podczas których szóstoklasiści pracowali nad projektem wyzwalały kreatywność oraz były okazją oderwania się od rutynowych czynności. Przyczyniły się także do rozwoju umiejętności pracy w zespole, wzbogacały wiedzę i uczyły jej wykorzystania w praktyce. Natomiast forma prezentacji przed zaproszonymi gośćmi ćwiczyła poziom umiejętności interpersonalnych
i kompetencji językowych.
Nauczycielka języka polskiego dziękuje uczniom klasy 6c za zaangażowanie i podjęte działania. Uczniom klasy 4b dziękuję za przybycie i okazane zainteresowanie lekcją.