Dzisiaj w klasie VI odbył się trening asertywności, który przebiegł w bardzo pozytywnej atmosferze, a dzieci zaangażowały się w pracę z ogromnym entuzjazmem. Tematem przewodnim zajęć było rozpoznawanie i wyrażanie własnych potrzeb oraz uczuć w sposób asertywny, czyli szanujący zarówno siebie, jak i innych.

Na początku zajęć wspólnie omówiliśmy, czym różni się asertywność od zachowań agresywnych czy uległych. Dzieci z chęcią uczestniczyły w dyskusji, podając przykłady ze swojego życia codziennego, co pozwoliło im lepiej zrozumieć omawiane kwestie.

Następnie przeszliśmy do ćwiczeń praktycznych. W parach i małych grupach uczniowie odgrywali scenki, w których musieli asertywnie wyrażać swoje zdanie lub prośbę, jednocześnie słuchając drugiej osoby. Dzieci wykazały się dużą kreatywnością i świetnie poradziły sobie z zadaniem. Niektóre scenki były bardzo zabawne, ale jednocześnie pełne wartościowych refleksji.

Na koniec wspólnie podsumowaliśmy, co udało się osiągnąć, a dzieci miały możliwość podzielić się swoimi wrażeniami. Większość z nich zauważyła, że asertywność to nie tylko wyrażanie swojego zdania, ale także szacunek dla innych osób i umiejętność słuchania.

Zajęcia były bardzo udane, a dzieci pięknie pracowały, wykazując się dużym zaangażowaniem, otwartością i chęcią nauki. To był wartościowy czas, który na pewno przyczyni się do lepszego zrozumienia i stosowania asertywnych postaw w ich codziennym życiu.