Rozprosz i przekieruj uwagę.
Rozproszenie i przekierowanie uwagi zmieni energię sytuacji.

1. Odsuń dziecko od pokręteł urządzenia elektronicznego i skieruj jego uwagę na co innego: „Możesz pobawić się klockami””.
2. Rozprosz uwagę dziecka, stając się „potworem łaskotek:”.
3. Przyznaj, ze masz duży udział w walce o władzę i po okresie uspokojenia zacznij rozmowę na nowo.
4. W trakcie kłótni powiedz swojemu nastolatkowi, ze jesteś po jego stronie.


Wzmacniaj swoje dzieci.
Dziel się z dziećmi kontrolą, aby mogły zdobywać umiejętność zarządzania własnym życiem.

1. Ucz umiejętności życiowych.
2. Wspólnie skupiajcie się na rozwiązaniach.
3. Miej wiarę w swoje dzieci.
4. Odpuszczaj (małymi porcjami).
5. Zwiększaj samoświadomość dzieci, pytając: „Jak się czujesz? Co myślisz? W jaki sposób to wpływa na to, czego chcesz w życiu?”


Przekazywanie wiedzy dziecku jest ważną częścią procesu uczenia go życiowych umiejętności.
Nie oczekuj, że dzieci będą wiedziały, co robić i jak się zachowywać, jeśli wcześniej ich tego porządnie nie nauczysz. Skąd mają na przykład wiedzieć, czym jest dla Ciebie „czystość”?

1. Najpierw w obecności dziecka wykonaj czynność, o którą chcesz je poprosić. Ważne jest 
by towarzyszyło ci w jej wykonaniu.
2. Potem wykonajcie zadanie wspólnie.
3. Następnie dziecko wykonuje czynność samo.
4. Kiedy uznasz, ze dziecko w wystarczającym stopniu opanowało potrzebne umiejętności i jest gotowe do wykonania czynności, pozwól mu działać samodzielnie.