„Wpatrz się głęboko, głęboko w przyrodę, a wtedy wszystko lepiej zrozumiesz” /Albert Einstein/
Jesień to wyjątkowa pora roku. Bogactwo darów z lasów, parków i sadów, czyli szyszki, żołędzie, kasztany, orzechy, owoce, warzywa, liście wykorzystaliśmy jako pomoce dydaktyczne. Głównym celem zajęć było zaciekawienie dzieci światem przyrody i matematyki oraz rozbudzenie pasji poznawczych i kształtowanie kompetencji kluczowych.
Zdjęcia z projektu "Jesienna matematyka"
Dzieci uczą się poprzez zabawę. Dzięki nieskrępowanej i samodzielnej aktywności gromadziły doświadczenia i zdobywały wiedzę o otaczającym je świecie. Nazywanie przedmiotów oraz wykonywanych czynności sprzyjało rozwojowi mowy, koncentracji uwagi i pomagało dostrzegać to, co ważne. Wśród jesiennych zabaw nie brakowało ćwiczeń orientacji przestrzennej, klasyfikowania, mierzenia, porównywania, układania rytmów, utrwalania symboli liczb, liczenia, ćwiczeń manualnych i grafomotorycznych, kształtowania umiejętności pracy w grupie i rozwijania twórczego myślenia.
Salę zdobiły piękne prace plastyczne, ludziki z kasztanów i żołędzi, jesienne mandale i wieszakowe wagi oraz wspaniałe kompozycje wykonane podczas warsztatów w Zagrodzie Edukacyjnej w Olszówce.
Zabawy matematyczne z wykorzystaniem jesiennego materiału przyrodniczego były dla dzieci atrakcyjne, a ponadto ułatwiały im skupienie uwagi i sprzyjały kształtowaniu koordynacji wzrokowo-ruchowej. Nauka przez zabawę, praktyczne działanie i eksperymentowanie, pochłonęła uczniów.