W roku szkolnym 2023/2024 klasa III b brała udział w Innowacji pedagogicznej pt. „Każdy inny wszyscy równi”.
Głównym celem innowacji było kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku szkolnym wobec osób z niepełnosprawnością, uświadomienie dzieciom, że osoby z niepełnosprawnością to tacy sami ludzie jak wszyscy inni, wychowanie do wartości takich jak tolerancja, akceptacja, wyrozumiałość, szacunek, wrażliwość. Innowacja miała na celu uwrażliwienie uczniów na „inność” oraz nauczyć dzieci odpowiednich zachowań oraz jak reagować, gdy zobaczą:
• ludzi o innym kolorze skóry
• ludzi niepełnosprawnych i chorych
• na wózkach inwalidzkich
• głuchoniemych – język migowy, aparaty dla osób niesłyszących
• niewidomych – białe laski, psy przewodniki, alfabet Braille’a
• cukrzyków, astmatyków
• ludzi starszych, powolnych, niezdarnych
• ludzi otyłych
• ludzi bezdomnych.
Projekt miał przede wszystkim aspekt społeczny. Wiedząc, jak wiele trzeba zrobić w zakresie tolerancji i świadomości na temat osób niepełnosprawnych, a zwłaszcza osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, nasza szkoła postanowiła podjąć tę tematykę.
W ramach innowacji uczniowie poszerzyli swoje horyzonty, poznali znaczenie słowa równość i tolerancja wobec osób niepełnosprawnych, odmiennych kultur, poglądów, zachowań.
Innowacja przyniosła oczekiwane efekty w postaci zwiększenia świadomości wśród uczniów oraz zmiany ich dotychczasowych zachowań w stosunku do niepełnosprawnych i pełnosprawnych rówieśników.