Innowacja pedagogiczna pod hasłem ,,Klasowy Mistrz Tabliczki Mnożenia” była realizowana w klasie II a od 1 kwietnia 2023 r. do 20 czerwca 2023 r. i kontynuowana w bieżącym roku szkolnym w klasie III a w okresie od 6 września 2023 r. do 1 czerwca 2024 r.

Zdjęcia z Innowacji

Zajęcia odbywały się w ramach zajęć obowiązkowych, jako element godziny lekcyjnej raz w tygodniu. Pomysł stworzenia innowacji narodził się po obserwacji i analizie potrzeb edukacyjnych uczniów, w szczególności w trakcie zajęć matematycznych z wykorzystaniem tabliczki mnożenia. Innowacja powstała z myślą o grupie uczniów, chcących doskonalić umiejętności mnożenia i dzielenia w pamięci poprzez zastosowanie niekonwencjonalnych metod, gier i zabaw.

Celem innowacji było rozbudzenie wśród uczniów zainteresowania matematyką, opanowanie tabliczki mnożenia w zakresie 100 oraz doskonalenia umiejętności sprawnego mnożenia i dzielenia w pamięci.

Innowacja miała uświadomić uczniom, jak ważna jest znajomość tabliczki mnożenia w życiu codziennym oraz, że jej nauka może być przyjemna i przybierać formę zabawy. W proponowanych zajęciach każdy uczeń miał szansę osiągnąć sukces na miarę swoich możliwości, co sprzyjało motywacji do dalszej nauki. Podsumowaniem podejmowanych działań było zorganizowanie na zakończenie klasy II i klasy III konkursu matematycznego o tytuł ,,Klasowego Mistrza Tabliczki Mnożenia”.
 
W roku szkolnym 2022/2023 tytuł ,, Klasowego Mistrza Tabliczki Mnożenia” uzyskali: Helena Majtka, Nikola Marek, Wiktor Konopczyński, Wiktor Pajor. W roku szkolnym 2023/2024 tytuł ,,Klasowego Mistrza Tabliczki Mnożenia” otrzymali: Aleksandra Matczak, Wiktor Konopczyński i Ireneusz Karbowy. Wśród wyróżnionych znaleźli się: Lena Mamełka, Oliwier Kuźnicki i Alan Mularek.

Zwycięzcy otrzymali pamiątkowe dyplomy i upominki, a dla wszystkich wytrwale tropiących tabliczkę mnożenia było słodkie co nieco:)

Efekty:
- Sprawne posługiwanie się tabliczką mnożenia na co dzień.
- Uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych poprzez wykorzystanie aktywizujących metod i technik pracy, sprzętu zakupionego w ramach Laboratorium przyszłości.
- Przygotowanie uczniów do rozwijania samodzielności i wytrwałości w procesie odkrywania oraz rozwiązywania problemów matematycznych.
- Podniesienie jakości pracy szkoły poprzez wprowadzenie nowych form pracy z uczniem łączących naukę, zabawę i ruch.
- Wypracowanie szacunku do pracy swojej i innych, wzajemnej pomocy i współdziałania w grupie.