11 lutego rozpoczęliśmy działania związane z obchodami Dnia Bezpiecznego Internetu (DBI). To inicjatywa, w którą angażujemy się od lat, a jej celem jest edukacja dzieci i młodzieży w zakresie odpowiedzialnego i bezpiecznego korzystania z internetu.

Zdjęcia z obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu

Pierwszym elementem naszych działań były lekcje online w klasach IV - VIII, w których uczniowie i nauczyciele mieli okazję uczestniczyć i pogłębić swoją wiedzę na temat zagrożeń związanych z internetem. Tematyka zajęć obejmowała m.in. kwestie związane z ochroną prywatności, rozpoznawaniem fałszywych informacji, zapobieganiem cyberprzemocy oraz rozwiązywaniem problemu hejtu. Zajęcia te były prowadzone przez ekspertów, którzy w przystępny sposób tłumaczyli, jak ważne jest zachowanie ostrożności w sieci, a także jak skutecznie chronić się przed szkodliwymi treściami i niebezpiecznymi sytuacjami.

Jednym z ważniejszych elementów działań, które realizowaliśmy w ramach tej akcji, było stworzenie przez uczniów infografiki w postaci plakatów poświęconych tematyce bezpieczeństwa w sieci. Uczniowie, pracując indywidualnie lub w grupach, projektowali kreatywne materiały edukacyjne, które zawierały cenne wskazówki dotyczące ochrony danych osobowych, radzenia sobie z cyberprzemocą, a także zachowań odpowiedzialnych w przestrzeni online. Plakaty te zostały zaprezentowane w świetlicy szkolnej oraz w sali komputerowej, aby dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców.

Przygotowana została także tablica informacyjna o zasadach bezpiecznego korzystania z internetu, radach na temat ochrony prywatności, a także o netykiecie, czyli dbaniu o kulturę komunikacji w wirtualnej przestrzeni. 

Tematyce cyberprzemocy w internecie i jak się przed nią chronić poświęcone zostały lekcje wychowawcze oraz lekcje informatyki, podczas których uczniowie nauczyli się, jak reagować na hejt, jak rozpoznać jego przejawy i jak skutecznie go unikać. 
   
Udział w obchodach Dnia Bezpiecznego Internetu to dla nas nie tylko ważna lekcja na temat cyberbezpieczeństwa, ale także krok ku budowaniu bardziej świadomej i odpowiedzialnej społeczności szkolnej, która będzie potrafiła dbać o siebie i innych w cyfrowym świecie.